Ηλεκτρομαγνητισμός αλά Mendeleev
-Ο18g-
Ο Χωρόχρονος
των 11 Διαστάσεων
(ζ' μέρος)
των 11 Διαστάσεων
(ζ' μέρος)
--------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------
Ο πίνακας που ακολουθεί
Η εξέλιξη μιας Πόλης της Αρχαίας Εποχής π.χ. της Αρχαίας Αθήνας είναι το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα για την κατανόηση του πίνακα που ακολουθεί |
Ο πίνακας που ακολουθεί
αποτελεί, απλά, μία ασήμαντη "κορυφή του παγόβουνου".
Απλά υποδηλώνει την εντυπωσιακή αντιστοιχία
μεταξύ των χαρακτηριστικών του Χωρόχρονου και εκείνων της Κοινωνίας
Ουσιαστικά, δείχνει την μεγάλη αντιστοιχία που υπάρχει μεταξύ
της εξέλιξης της κατανόησης του Χωρόχρονου
και της εξέλιξης της διαμόρφωσης της Κοινωνίας.
-------
Όλα που περιγράφονται στο παρόν κείμενο
είναι απόλυτα εναρμονισμένα με την Θεωρία των Χορδών.
Η Χορδοθεωρία δεν είναι μία απλή Θεωρία της Φυσικής
όπως αυτή διαφαίνεται σε πρώτη προσέγγιση.
Είναι η Θεωρία του Παντός που δείχνει βαθμιαία αλλά σταθερά την τάση
να γίνει το υπερσύνολο και να ενσωματώσει, όχι μόνον την υπάρχουσα Φυσική,
αλλά και τις άλλες Επιστήμες (Αστρονομία, Χημεία, Γεωλογία,
Βιολογία, Κοινωνιολογία, Οικονομολογία κλπ)
ως υποσύνολα.
Ο Χωρόχρονος προσομοιάζει με ένα αχαρτογράφητο ("απάτητο") όρος
και η Χορδοθεωρία με την ορειβασία για την κατάκτησή του
Οι διαδρομές ανάβασης είναι μία εξοντωτική διαδικασία.
Απαιτούν ειδικές ικανότητες αντοχής, ευφυίας και φαντασίας
Συχνά οδηγούν σε αδιέξοδα
οπότε πρέπει ο ορειβάτης να ξανακατέβει και να αναζητήσει άλλη διαδρομή
ή να εγκαταλείψει την προσπάθεια
Όταν, όμως, κατακτηθεί η κορυφή
τότε δίνεται η δυνατότητα συνολικής εποπτείας του όρους.
Η ολική εποπτεία μπορεί να σχεδιάσει και να προγραμματίσει
άπειρες διαδρομές κατάβασης.
Οι διαδρομές κατάβασης είναι εξ ίσου συναρπαστικές
εφόσον και αυτές "χαρτογραφούν"
άγνωστες πλαγιές του αχαρτογράφητου όρους
αλλά δεν απαιτούν μόχθο και ταλαιπωρία.
Άλλωστε μπορεί να γίνει προγραμματισμός δυσκολίας
ανάλογα με τις ικανότητες του ορειβάτη
Επιπλέον δεν εμπεριέχουν το ρίσκο της τελικής αποτυχίας
(εφόσον όλες οδηγούν στην πεδιάδα)
Με εντελώς παρόμοιο τρόπο θα μπορέσει να αναδιαμορφωθεί
ολόκληρη η Κοινωνία
Η Χορδοθεωρία θα αναδιατάξει και θα ανακατατάξει την Ανθρώπινη Γνώση
σε "κυτία" a la Mendeleev.
Οποιοδήποτε ψήγμα παλαιάς και νέας Γνώσης
θα πρέπει τοποθετηθεί σε θυρίδες
όπως περίπου συμβαίνει στην Βιβλιοθηκονομία
Αυτή, προφανώς, θα είναι μία ατέρμονη διαδικασία
Θα χρειάζονται, αέναα, οι εργασίες δισεκατομμυρίων ανθρώπων
για την επιτέλεσή της
Δεν θα απαιτείται καμία ιδιαίτερη ευφυία ή ικανότητα
Ο καθένας ανάλογα με τον βαθμό ευφυίας του ή της διάθεσής του
θα μπορεί να επιλέγει όποια διαδρομή θέλει.
Η Χορδοθεωρία θα προσφέρει μόνιμη εργασία περίπου στο ήμισυ του πληθυσμού της Γης
Οι υπόλοιποι θα μπορούν να ασχοληθούν με Τέχνες (Arts) και Αθλήματα (Spors)
Εδώ, θα είναι, όμως, η ειδοποιός διαφορά από τα προηγούμενα επαγγέλματα.
Κάθε νέα χαρτογραφημένη "διαδρομή" της Χοδοθεωρίας θα μεταφέρεται ακαριαία σε:
- Computers (που θα εκτελούν την γραφειοκρατική διαδικασία) και
- Robots (που θα εκτελούν την χειρωνακτική διαδικασία)
και θα μετατρέπεται άμεσα σε Παγκόσμιο Οικονομικό Πλούτο.
Καμία εργασία δεν θα είναι άσκοπη ή ατελέσφορη.
Όλες θα έχουν τον ίδιο βαθμό απόδοσης ("όλες θα φθάνουν στην πεδιάδα")
Όταν, λοιπόν, ολοκληρωθεί και επιτευχθεί η πλήρη κατανόηση του Χωρόχρονου
τότε θα ακολουθήσει ο μετασχηματισμός της Ανθρώπινης Κοινωνίας.
Οι αλλαγές που θα επιφέρει θα είναι ανάλογες
με την τις διαφορές στην συμπεριφορά
ενός βρέφους που τσαλαβουτά τυχαία οπουδήποτε (προγενέστερη κατάσταση)
και ενός ενήλικα που προσχεδιάζει τις κινήσεις του (μεταγενέστερη κατάσταση)
Αυτός δεν θα γίνει αναγκαστικά, σε καμία περίπτωση.
Όσο οι άνθρωποι θα πείθονται για την αξία της Χορδοθεωρίας
τόσο θα αυξάνει και η εφαρμογή της.
Κανένας άνθρωπος δεν θα εξαναγκασθεί να συμμετάσχει στο νέο σχήμα
Όλα θα εξελιχθούν, παράλληλα, με την παραδοσιακή δομή της Κοινωνίας
σε μία απόλυτα χρονοβόρα διαδικασία που θα διαρκέσει αιώνες ή και χιλιετίες.
Όλα τα παραπάνω συνιστούν την θεωρία του Χωρανθρωπισμού,
έναν κλάδο του Μετανθρωπισμού.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Πρέπει να τονισθεί ότι:
Η πλήρης κατανόηση του Χωρόχρονου από την Χορδοθεωρία:
- Δεν θα κάνει τον Άνθρωπο, σε καμία περίπτωση, ευτυχέστερο
- Δεν θα μειώσει την ανηθικότητα ή την παραβατικότητα της Ανθρωπότητας
- Δεν αυξήσει την δικαιοσύνη ή την ισονομία ή ισοτιμία μεταξύ των ανθρώπων
- Ούτε θα μειώσει τους πολέμους και τους, οιασδήποτε μορφής, ανταγωνισμούς
Απλά, θα μετατρέψει το οποιοδήποτε άτομο
όσο χαμηλή ευφυία και να έχει, όσο και ελάχιστες ικανότητες και να διαθέτει
σε ερευνητή-επιστήμονα, παραγωγό χρήσιμης και οικονομικά μετατρέψιμης εργασίας
Καμία εργασία δεν θα περισσεύει ή δεν θα απορρίπτεται.
Όλες αυτές θα είναι συντονισμένες με αποτέλεσμα την εκθετική απογείωση
της Επιστημονικής Γνώσης και του Οικονομικού Πλούτου.
Μία σύντομη ανάλυση του Πίνακα έχει ως εξής:
Βήμα 0.
Ο Άνθρωπος ζει τροφοσυλλεκτικά από την Θήρευση. Το Σύμπαν του περιορίζεται σε μία καλύβα
που βρίσκεται σε διάβαση θηραμάτων. Έχει μόνον μία Οικογένεια στην οποία είναι ο απόλυτος άρχων (Μοναρχία-Πατροκρατία). Τα άτομα της Οικογένειας συνδέονται μαζί του "συγγένειες πρώτου βαθμού".
Ο Άνθρωπος αυτός δεν "βλέπει" Διαστάσεις. Ο Χώρος του είναι ένα, χονδρικά, Σημείο στο οποίο βρίσκεται και κατοικεί.
Βήμα 1.
Ο Άνθρωπος ζει σε ορδές νομαδικά. Το Σύμπαν του περιορίζεται σε μία γραμμή στην οποία μεταφέρει την σκηνή του από τον τόπο χειμερινής στο τόπο θερινής κατοικίας. Η Ορδή συγκροτείται από Οικογένειες που συνδέονται με "συγγένειες ανώτερου βαθμού". Η κυρίαρχη οικονομική του δραστηριότητα είναι η Κτηνοτροφία (με μειωμένο το ρόλο της Θήρευσης). Το Πολίτευμα είναι φυσικά η Ολιγαρχία που συνιστούν οι πατροκράτες-οικογενειάρχες.
Ο Άνθρωπος αυτός "βλέπει" μόνο την Διάσταση του Μήκους (δηλαδή την γραμμή μετακίνησης της Ορδής)
Βήμα 2.
Ο Άνθρωπος ζει σε αγροκτήματα. Το Σύμπαν του περιορίζεται στην Κώμη που περιέχει το αγρόκτημά του το οποίο με την σειρά του περιέχει τον τόπο της κατοικίας του. Η Κώμη ( = αγροτικός συνοικισμός) συγκροτείται από φύλα (πρωην ορδές) που έχουν πλέον μόνιμη εγκατάσταση (όχι νομαδική) αλλά κοινή καταγωγή (ο βαθμός συγγένειας είναι πλέον τόσο μεγάλος ώστε καθίσταται απροσδιόριστος). Οι προηγούμενες οικονομικές δραστηριότητες δεν εκλείπουν αλλά κυρίαρχη είναι η Γεωργία. Το Πολίτευμα είναι φυσικά η Αριστοκρατία καθόσον τον πρώτο ρόλο κατέχουν όσοι κατάγονται από ήρωες-πρόγονους.
Ο Άνθρωπος αυτός "βλέπει" μέσα στον αγρό του εκτός από την Διάσταση του Μήκους και την Διάσταση του Πλάτους και τις θεωρεί ανεξάρτητες Οντότητες
Βήμα 3.
Ο Άνθρωπος ζει σε Πόλεις. Το Σύμπαν του περιορίζεται στην Πόλη που περιέχει την κατοικίας του που διαθέτει πανύψηλη ακρόπολη και περιζώνεται από ένα υψηλό τείχος καθόσον η Προστασία είναι πλέον το κύριο μέλημά του. Περί την πόλη υπάρχουν τα αγροκτήματα αλλά και τα νομαδικά εκτρεφόμενα ποίμνια αλλά σε περίπτωση εξωτερικής απειλής καταφεύγει στην Πόλη. Η κυρίαρχη οικονομική δραστηριότητα είναι πλέον η Βιοτεχνία μέσα σε εργαστήρια που δημιουργούνται μέσα στην πόλη ενώ οι προηγούμενες έχουν μειωμένο ρόλο. Το Πολίτευμα είναι φυσικά η Δημοκρατία που προτιμάται από τους βιοτέχνες που παραμένουν μόνιμα στην πόλη ενώ η αξίας της καταγωγής υποβαθμίζεται και άλλες ικανότητες όπως η ρητορεία αναδεικνύονται.
Ο Άνθρωπος αυτός "βλέπει" μέσα στην πόλη του εκτός από τις Διαστάσεις του Μήκους και του Πλάτους και την Διάσταση του Ύψους καθόσον η υψηλότητα των τειχών αυξάνει την προστασία του.
Βήμα 4.
Ο Άνθρωπος εξακολουθεί να ζει σε Πόλεις. Με την διαφορά ότι η Πόλη πλέον περιέχει μία Αγορά.
Στην Αγορά εκτελείται το Εμπόριο. Οι Εμπορικές συναλλαγές γίνονται ακόμη "είδος προς είδος" εφόσον δεν έχει εφευρεθεί το νόμισμα (είναι στο επόμενο στάδιο). Η Εμπορική συναλλαγή είναι πλέον η κυρίαρχη οικονομική δραστηριότητα ενώ οι προηγούμενες περιθωριοποιούνται. Το Πολίτευμα γίνεται Τιμοκρατία καθόσον οι έμποροι δεν υπολήπτονται ούτε την καταγωγή ούτε την ρητορεία. Εκτιμάται μόνο ο πλούτος του κάθε πολίτη.
Ο Άνθρωπος αυτός "βλέπει" για πρώτη φορά τον Χρόνο, μέσα από το χρέος και το δάνειο
που επιφέρουν οι Εμπορικές συναλλαγές. Ας μην ξεχνάμε ότι το χρέος προϋπήρξε του χρήματος.
Και, βέβαια, κάθε εξόφληση χρέους ανεξάρτητα αν το τίμημα καταβάλλεται σε είδος ή χρήμα
προϋποθέτει κάποιο χρονικό διάστημα, δηλ. την "μεγαλειότητα" της Διάστασης του Χρόνου
---------------
ΔΙΛΗΜΜΑ:
Και τέλος μετά από όλα αυτά αυθόρμητα εμφανίζεται το λογικό δίλημμα
Τι προϋπήρξε?
Η Κοινωνική εξέλιξη οδήγησε στην εξέλιξη της κατανόησης του Χωρόχρονου
ή το αντίστροφο???
Δηλαδή, μήπως, υπάρχει ένα Ευφυές Σχέδιο "ξεδιπλώματος" του Χωρόχρονου
που οδηγεί τον Άνθρωπο στην Κοινωνική του Εξέλιξη???
Προφανώς και οι δύο περιπτώσεις θυμίζουν "αυγό-γέννηση-κότα"
ή "αισιόδοξος-μισογεμάτο-ποτήρι-μισοάδειο-απαισιόδοξος"
Λογικά, υπάρχει "δυισμός Θέασης" και η πιθανότητα είναι 50-50%
Σήμερα, βέβαια, επικρατεί απόλυτα η πρώτη άποψη
Όμως, διαισθητικά, νομίζω ότι η ισχύει η δεύτερη.
Και οι δύο θεάσεις είναι εξελικτικές.
Η πρώτη της Κοινωνίας και η δεύτερη του Χωρόχρονου
Το κακό είναι ότι η δεύτερη τοποθετεί στην αρχή του Ξεδιπλώματος
κάποιον "Θεό".
-------------------------------------------------------------------
Απλά υποδηλώνει την εντυπωσιακή αντιστοιχία
μεταξύ των χαρακτηριστικών του Χωρόχρονου και εκείνων της Κοινωνίας
Ουσιαστικά, δείχνει την μεγάλη αντιστοιχία που υπάρχει μεταξύ
της εξέλιξης της κατανόησης του Χωρόχρονου
και της εξέλιξης της διαμόρφωσης της Κοινωνίας.
-------
Όλα που περιγράφονται στο παρόν κείμενο
είναι απόλυτα εναρμονισμένα με την Θεωρία των Χορδών.
Η Χορδοθεωρία δεν είναι μία απλή Θεωρία της Φυσικής
όπως αυτή διαφαίνεται σε πρώτη προσέγγιση.
Είναι η Θεωρία του Παντός που δείχνει βαθμιαία αλλά σταθερά την τάση
να γίνει το υπερσύνολο και να ενσωματώσει, όχι μόνον την υπάρχουσα Φυσική,
αλλά και τις άλλες Επιστήμες (Αστρονομία, Χημεία, Γεωλογία,
Βιολογία, Κοινωνιολογία, Οικονομολογία κλπ)
ως υποσύνολα.
Ο Χωρόχρονος προσομοιάζει με ένα αχαρτογράφητο ("απάτητο") όρος
και η Χορδοθεωρία με την ορειβασία για την κατάκτησή του
Ορειβασία. Ανάβαση |
Οι διαδρομές ανάβασης είναι μία εξοντωτική διαδικασία.
Απαιτούν ειδικές ικανότητες αντοχής, ευφυίας και φαντασίας
Συχνά οδηγούν σε αδιέξοδα
οπότε πρέπει ο ορειβάτης να ξανακατέβει και να αναζητήσει άλλη διαδρομή
ή να εγκαταλείψει την προσπάθεια
Ορειβασία. Κατάκτηση κορυφής |
Όταν, όμως, κατακτηθεί η κορυφή
τότε δίνεται η δυνατότητα συνολικής εποπτείας του όρους.
Η ολική εποπτεία μπορεί να σχεδιάσει και να προγραμματίσει
άπειρες διαδρομές κατάβασης.
Ορειβασία. Κατάβαση |
Οι διαδρομές κατάβασης είναι εξ ίσου συναρπαστικές
εφόσον και αυτές "χαρτογραφούν"
άγνωστες πλαγιές του αχαρτογράφητου όρους
αλλά δεν απαιτούν μόχθο και ταλαιπωρία.
Άλλωστε μπορεί να γίνει προγραμματισμός δυσκολίας
ανάλογα με τις ικανότητες του ορειβάτη
Επιπλέον δεν εμπεριέχουν το ρίσκο της τελικής αποτυχίας
(εφόσον όλες οδηγούν στην πεδιάδα)
Με εντελώς παρόμοιο τρόπο θα μπορέσει να αναδιαμορφωθεί
ολόκληρη η Κοινωνία
Η Χορδοθεωρία θα αναδιατάξει και θα ανακατατάξει την Ανθρώπινη Γνώση
σε "κυτία" a la Mendeleev.
Βιβλιοθηκονομία (Library Science) |
θα πρέπει τοποθετηθεί σε θυρίδες
όπως περίπου συμβαίνει στην Βιβλιοθηκονομία
Αυτή, προφανώς, θα είναι μία ατέρμονη διαδικασία
Θα χρειάζονται, αέναα, οι εργασίες δισεκατομμυρίων ανθρώπων
για την επιτέλεσή της
Δεν θα απαιτείται καμία ιδιαίτερη ευφυία ή ικανότητα
Ο καθένας ανάλογα με τον βαθμό ευφυίας του ή της διάθεσής του
θα μπορεί να επιλέγει όποια διαδρομή θέλει.
Η Χορδοθεωρία θα προσφέρει μόνιμη εργασία περίπου στο ήμισυ του πληθυσμού της Γης
Οι υπόλοιποι θα μπορούν να ασχοληθούν με Τέχνες (Arts) και Αθλήματα (Spors)
Εδώ, θα είναι, όμως, η ειδοποιός διαφορά από τα προηγούμενα επαγγέλματα.
Κάθε νέα χαρτογραφημένη "διαδρομή" της Χοδοθεωρίας θα μεταφέρεται ακαριαία σε:
- Computers (που θα εκτελούν την γραφειοκρατική διαδικασία) και
- Robots (που θα εκτελούν την χειρωνακτική διαδικασία)
και θα μετατρέπεται άμεσα σε Παγκόσμιο Οικονομικό Πλούτο.
Καμία εργασία δεν θα είναι άσκοπη ή ατελέσφορη.
Όλες θα έχουν τον ίδιο βαθμό απόδοσης ("όλες θα φθάνουν στην πεδιάδα")
Όταν, λοιπόν, ολοκληρωθεί και επιτευχθεί η πλήρη κατανόηση του Χωρόχρονου
τότε θα ακολουθήσει ο μετασχηματισμός της Ανθρώπινης Κοινωνίας.
Οι αλλαγές που θα επιφέρει θα είναι ανάλογες
με την τις διαφορές στην συμπεριφορά
ενός βρέφους που τσαλαβουτά τυχαία οπουδήποτε (προγενέστερη κατάσταση)
και ενός ενήλικα που προσχεδιάζει τις κινήσεις του (μεταγενέστερη κατάσταση)
Αυτός δεν θα γίνει αναγκαστικά, σε καμία περίπτωση.
Όσο οι άνθρωποι θα πείθονται για την αξία της Χορδοθεωρίας
τόσο θα αυξάνει και η εφαρμογή της.
Κανένας άνθρωπος δεν θα εξαναγκασθεί να συμμετάσχει στο νέο σχήμα
Όλα θα εξελιχθούν, παράλληλα, με την παραδοσιακή δομή της Κοινωνίας
σε μία απόλυτα χρονοβόρα διαδικασία που θα διαρκέσει αιώνες ή και χιλιετίες.
Όλα τα παραπάνω συνιστούν την θεωρία του Χωρανθρωπισμού,
έναν κλάδο του Μετανθρωπισμού.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Πρέπει να τονισθεί ότι:
Η πλήρης κατανόηση του Χωρόχρονου από την Χορδοθεωρία:
- Δεν θα κάνει τον Άνθρωπο, σε καμία περίπτωση, ευτυχέστερο
- Δεν θα μειώσει την ανηθικότητα ή την παραβατικότητα της Ανθρωπότητας
- Δεν αυξήσει την δικαιοσύνη ή την ισονομία ή ισοτιμία μεταξύ των ανθρώπων
- Ούτε θα μειώσει τους πολέμους και τους, οιασδήποτε μορφής, ανταγωνισμούς
Απλά, θα μετατρέψει το οποιοδήποτε άτομο
όσο χαμηλή ευφυία και να έχει, όσο και ελάχιστες ικανότητες και να διαθέτει
σε ερευνητή-επιστήμονα, παραγωγό χρήσιμης και οικονομικά μετατρέψιμης εργασίας
Καμία εργασία δεν θα περισσεύει ή δεν θα απορρίπτεται.
Όλες αυτές θα είναι συντονισμένες με αποτέλεσμα την εκθετική απογείωση
της Επιστημονικής Γνώσης και του Οικονομικού Πλούτου.
Εξελικτική Αντιστοιχία μεταξύ Χωροχρόνου και Κοινωνίας | ||||
---|---|---|---|---|
Φυσικός Χώρος Μετασχηματισμός | Κοινωνικό Σύνολο Κοινωνικός Δεσμός | Δόμηση | Κλάδος Οικονομίας Πολίτευμα | |
0. | Σημείο Μηδενική Μεταφορά | Οικογένεια Στενή Συγγένεια | Καλύβα (Εντοπισμένη Διαμονή) | Θήρευση Πατροκρατία |
1. | Μήκος Χωρική Μεταφορά | Ορδή Ευρύτερη Συγγένεια | Νομαδική Σκηνή (Μεταφερόμενες σκηνές) | Κτηνοτροφία Ολιγαρχία ( = Πατριαρχία) |
2. | Πλάτος Χωρική Μεταφορά | Φυλή Καταγωγή | Κώμη (Διάσπαρτες αγροικίες) | Γεωργία Αριστοκρατία |
3. | Ύψος Χωρική Μεταφορά | Έθνος Εθιμοτυπία Θρησκεία | Πόλη (Περιτειχισμένες Οικίες) | Βιοτεχνία Δημοκρατία |
4. | Χρόνος Χρονική Μεταφορά | Κράτος Νομοθεσία | Πόλη με Αγορά | Εμπόριο Τιμοκρατία |
Μία σύντομη ανάλυση του Πίνακα έχει ως εξής:
Βήμα 0.
Ο Άνθρωπος ζει τροφοσυλλεκτικά από την Θήρευση. Το Σύμπαν του περιορίζεται σε μία καλύβα
που βρίσκεται σε διάβαση θηραμάτων. Έχει μόνον μία Οικογένεια στην οποία είναι ο απόλυτος άρχων (Μοναρχία-Πατροκρατία). Τα άτομα της Οικογένειας συνδέονται μαζί του "συγγένειες πρώτου βαθμού".
Ο Άνθρωπος αυτός δεν "βλέπει" Διαστάσεις. Ο Χώρος του είναι ένα, χονδρικά, Σημείο στο οποίο βρίσκεται και κατοικεί.
Βήμα 1.
Ο Άνθρωπος ζει σε ορδές νομαδικά. Το Σύμπαν του περιορίζεται σε μία γραμμή στην οποία μεταφέρει την σκηνή του από τον τόπο χειμερινής στο τόπο θερινής κατοικίας. Η Ορδή συγκροτείται από Οικογένειες που συνδέονται με "συγγένειες ανώτερου βαθμού". Η κυρίαρχη οικονομική του δραστηριότητα είναι η Κτηνοτροφία (με μειωμένο το ρόλο της Θήρευσης). Το Πολίτευμα είναι φυσικά η Ολιγαρχία που συνιστούν οι πατροκράτες-οικογενειάρχες.
Ο Άνθρωπος αυτός "βλέπει" μόνο την Διάσταση του Μήκους (δηλαδή την γραμμή μετακίνησης της Ορδής)
Βήμα 2.
Ο Άνθρωπος ζει σε αγροκτήματα. Το Σύμπαν του περιορίζεται στην Κώμη που περιέχει το αγρόκτημά του το οποίο με την σειρά του περιέχει τον τόπο της κατοικίας του. Η Κώμη ( = αγροτικός συνοικισμός) συγκροτείται από φύλα (πρωην ορδές) που έχουν πλέον μόνιμη εγκατάσταση (όχι νομαδική) αλλά κοινή καταγωγή (ο βαθμός συγγένειας είναι πλέον τόσο μεγάλος ώστε καθίσταται απροσδιόριστος). Οι προηγούμενες οικονομικές δραστηριότητες δεν εκλείπουν αλλά κυρίαρχη είναι η Γεωργία. Το Πολίτευμα είναι φυσικά η Αριστοκρατία καθόσον τον πρώτο ρόλο κατέχουν όσοι κατάγονται από ήρωες-πρόγονους.
Ο Άνθρωπος αυτός "βλέπει" μέσα στον αγρό του εκτός από την Διάσταση του Μήκους και την Διάσταση του Πλάτους και τις θεωρεί ανεξάρτητες Οντότητες
Βήμα 3.
Ο Άνθρωπος ζει σε Πόλεις. Το Σύμπαν του περιορίζεται στην Πόλη που περιέχει την κατοικίας του που διαθέτει πανύψηλη ακρόπολη και περιζώνεται από ένα υψηλό τείχος καθόσον η Προστασία είναι πλέον το κύριο μέλημά του. Περί την πόλη υπάρχουν τα αγροκτήματα αλλά και τα νομαδικά εκτρεφόμενα ποίμνια αλλά σε περίπτωση εξωτερικής απειλής καταφεύγει στην Πόλη. Η κυρίαρχη οικονομική δραστηριότητα είναι πλέον η Βιοτεχνία μέσα σε εργαστήρια που δημιουργούνται μέσα στην πόλη ενώ οι προηγούμενες έχουν μειωμένο ρόλο. Το Πολίτευμα είναι φυσικά η Δημοκρατία που προτιμάται από τους βιοτέχνες που παραμένουν μόνιμα στην πόλη ενώ η αξίας της καταγωγής υποβαθμίζεται και άλλες ικανότητες όπως η ρητορεία αναδεικνύονται.
Ο Άνθρωπος αυτός "βλέπει" μέσα στην πόλη του εκτός από τις Διαστάσεις του Μήκους και του Πλάτους και την Διάσταση του Ύψους καθόσον η υψηλότητα των τειχών αυξάνει την προστασία του.
Βήμα 4.
Ο Άνθρωπος εξακολουθεί να ζει σε Πόλεις. Με την διαφορά ότι η Πόλη πλέον περιέχει μία Αγορά.
Στην Αγορά εκτελείται το Εμπόριο. Οι Εμπορικές συναλλαγές γίνονται ακόμη "είδος προς είδος" εφόσον δεν έχει εφευρεθεί το νόμισμα (είναι στο επόμενο στάδιο). Η Εμπορική συναλλαγή είναι πλέον η κυρίαρχη οικονομική δραστηριότητα ενώ οι προηγούμενες περιθωριοποιούνται. Το Πολίτευμα γίνεται Τιμοκρατία καθόσον οι έμποροι δεν υπολήπτονται ούτε την καταγωγή ούτε την ρητορεία. Εκτιμάται μόνο ο πλούτος του κάθε πολίτη.
Ο Άνθρωπος αυτός "βλέπει" για πρώτη φορά τον Χρόνο, μέσα από το χρέος και το δάνειο
που επιφέρουν οι Εμπορικές συναλλαγές. Ας μην ξεχνάμε ότι το χρέος προϋπήρξε του χρήματος.
Και, βέβαια, κάθε εξόφληση χρέους ανεξάρτητα αν το τίμημα καταβάλλεται σε είδος ή χρήμα
προϋποθέτει κάποιο χρονικό διάστημα, δηλ. την "μεγαλειότητα" της Διάστασης του Χρόνου
---------------
ΔΙΛΗΜΜΑ:
Και τέλος μετά από όλα αυτά αυθόρμητα εμφανίζεται το λογικό δίλημμα
Τι προϋπήρξε?
Η Κοινωνική εξέλιξη οδήγησε στην εξέλιξη της κατανόησης του Χωρόχρονου
ή το αντίστροφο???
Δηλαδή, μήπως, υπάρχει ένα Ευφυές Σχέδιο "ξεδιπλώματος" του Χωρόχρονου
που οδηγεί τον Άνθρωπο στην Κοινωνική του Εξέλιξη???
Προφανώς και οι δύο περιπτώσεις θυμίζουν "αυγό-γέννηση-κότα"
ή "αισιόδοξος-μισογεμάτο-ποτήρι-μισοάδειο-απαισιόδοξος"
Λογικά, υπάρχει "δυισμός Θέασης" και η πιθανότητα είναι 50-50%
Σήμερα, βέβαια, επικρατεί απόλυτα η πρώτη άποψη
Όμως, διαισθητικά, νομίζω ότι η ισχύει η δεύτερη.
Και οι δύο θεάσεις είναι εξελικτικές.
Η πρώτη της Κοινωνίας και η δεύτερη του Χωρόχρονου
Το κακό είναι ότι η δεύτερη τοποθετεί στην αρχή του Ξεδιπλώματος
κάποιον "Θεό".
-------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου